Фінська лісова галузь у кризі: погані дороги загрожують транспортуванню деревини та конкурентоспроможності

Тезисно: Поганий стан фінських лісових та лісогосподарських доріг ставить під загрозу безперебійну роботу лісової галузі та ефективність економіки в цілому, тому необхідний терміновий ремонт.

Стан невеликих, але критично важливих доріг є життєво важливим для лісової промисловості Фінляндії. Цими дорогами перевозиться велика частка деревини, і їх поганий стан може мати вирішальний вплив на конкурентоспроможність і надійність галузі. Одним з прикладів таких доріг є дорога Суолійокі в Терволі, яка є центральною для лісової промисловості та інших видів економічної діяльності. Асоціація лісової промисловості висловила своє занепокоєння щодо поточного стану доріг і закликала вжити заходів для їх ремонту та обслуговування.

Вона зазначає, що Фінляндія має близько 66 000 км регіональних і міжміських доріг, з яких 30 000 км мають особливе значення для лісової промисловості. Ці дороги є життєво важливими для транспортування деревини з лісів до переробних підприємств і далі до експортних портів. Таким чином, стан мережі доріг безпосередньо пов'язаний не лише з ефективністю лісової галузі, але й з ефективністю економіки в цілому. У відповідь на це лісова галузь пропонує, щоб фінансування доріг враховувало кількість важких транспортних засобів, що проїжджають, а не лише загальну інтенсивність руху, що більш ефективно демонструвало б важливість доріг.

Проактивна реабілітація як економія

Значної економії коштів можна досягти завдяки проактивному відновленню доріг. Лісова галузь зазначає, що проактивне технічне обслуговування може досягти економії до 60% порівняно з ситуацією, коли дороги доводиться ремонтувати лише після того, як сталося серйозне пошкодження. Це можна порівняти зі стоматологічним обслуговуванням, де регулярне обслуговування і передбачення можуть запобігти більшим і дорожчим проблемам. Отже, йдеться не лише про гроші, а й про ефективність та безпеку транспортного ланцюга.

Лісова промисловість зазначає, що статус-кво допомагає зробити технічне обслуговування більш економічно ефективним. Утримання та ремонт доріг можна стратегічно інвестувати, щоб досягти максимального ефекту від наявних ресурсів. Це не потребуватиме додаткового фінансування, а лише більш стратегічного та належного використання наявних бюджетних коштів. Лісова галузь наголошує, що правильні методи та графіки технічного обслуговування можуть значно покращити стан доріг, забезпечуючи при цьому конкурентоспроможність та ефективність галузі.

Поганий стан доріг впливає на весь транспортний ланцюг, збільшує витрати на гальмування і може вплинути на доступність сировини для промислового використання. Тому лісова промисловість бере активну участь у плануванні та впровадженні заходів з утримання та ремонту доріг. Метою є створення довгострокової, сталої дорожньої мережі, яка може ефективно та надійно обслуговувати як лісову промисловість, так і інших користувачів транспорту.

Джерело:
Yle
Під час обробки запиту сталася помилка.