Історичний контекст Словаччини 1930-х років не часто згадується у зв'язку з формуванням професійних асоціацій, особливо тих, що представляють інтереси специфічних професій, таких як лісівники. У 1933 році в країні не було сильної традиції лісівничих асоціацій, що частково можна пояснити тим, що лісівники не мали можливості або мотивації створити професійну асоціацію в сучасному розумінні цього слова. Така неорганізованість означала, що лісівники не мали колективного голосу чи представництва, яке могло б ефективно просувати їхні інтереси та покращувати умови праці.
Однією з головних проблем, що впливала на статус і можливості лісівників, була природа чиновництва в Словаччині того часу. Чиновників виховували в дусі покори, що часто перешкоджало їхній здатності адаптуватися до демократичних принципів і вимог сучасності. Такий стан речей мав безпосередній вплив на лісовий сектор, де ефективність і можливості розвитку мали вирішальне значення для управління та підтримки лісових екосистем.
Критика, спрямована на чиновництво, ґрунтується на переконанні, що рівень чиновників безпосередньо визначає ефективність будь-якого лісогосподарського об'єднання. Допоки чиновники зосереджені лише на виконанні наказів без глибшого розуміння та демократичного підходу, реформи та ініціативи, які можуть виходити від лісогосподарських організацій, швидше за все, будуть зустрічати опір або ніколи не будуть реалізовані в повному обсязі.
Таким чином, відносини між лісівниками та чиновниками є ключовим фактором, що впливає на ефективність роботи та статус лісівників. Без ефективно функціонуючого апарату для просування змін і реагування на сучасні виклики лісівники залишаються в ситуації, коли їхній голос і потреби не враховуються належним чином у ширшому контексті зайнятості та державної політики.
Тому соціальний статус лісівників тісно пов'язаний з національними проблемами зайнятості. Втручання лісівників у державну систему та політику зайнятості описується як неефективне через обмеження, які має державна служба у цій сфері. Якщо не буде змінено підхід і не буде відкрито простір для демократичного та гнучкого доступу, лісівники залишатимуться у підлеглому становищі без реального впливу на свою професію та покращення умов праці.
Одним із запропонованих рішень є необхідність для лісівників мати активний голос в організаціях державних службовців. Цілком ймовірно, що лише через активну участь та представництво в цих структурах можна покращити статус та інтереси лісівників та адекватно їх представити. Для цього потрібна не лише ініціатива з боку самих лісівників, але й готовність до діалогу з боку чиновників і тих, хто має владу в цих структурах. Оскільки самі асоціації не можуть ефективно формуватися без підтримки, цей новий підхід може стати ключем до змін на краще.