Глемпінг: в Україні з'явився новий бізнес, що генерує прибуток

[20/11/2018]

Близько року тому підприємці Андрій Родкіна і Олександр Коновалов запустили в Рівненській області виробництво глемпов «під ключ» - їх компанія Glamping.UA розробляє і реалізовує повноцінні рішення для глемпінгов, починаючи з інженерної конструкції і закінчуючи дизайнерським оформленням.

Глемпінг - формат відпочинку на природі з комфортом. Замість спального мішка і намета відвідувачам глемпінга пропонують влаштуватися на ночівлю в «будиночку» з усіма благами цивілізації - ліжками, дуушем, кондиціонером і електрикою.

У глемпінга і кемпінгу різні цільові аудиторії і різні завдання. У кемпінгах відпочивають активні туристи, які заради перебування на природі готові жертвувати своїм комфортом. У глемпах живуть люди, які хочуть відпочивати на природі, але не готові жертвувати своїм комфортом. Кемпінг - це невелика територія, де турист ставить свій трейлер або намет, а в випадку з глемпінгом туристи приїжджають туди, де стаціонарні глемпи - а вони можуть бути різних розмірів і форм - вже зібрані і готові до використання.

По-перше, глемпінг окупається набагато швидше готелю - за 2-3 роки. По-друге, установка глемпінга не вимагає ніякої дозвільної документації. Юридично глемп класифікується як звичайна палатка, його можна поставити практично де завгодно, хіба що варто узгодити це з лісництвом - якщо це глемпінг в лісі або в заповіднику, - або з підприємством, яке містить це місце на балансі. У деяких випадках вони можуть стягувати за це плату.

Крім того, установка глемпінга не завдає шкоди навколишньому середовищу. Ми не веземо на локацію бетономішалки та будівельну техніку, не змінюємо рельєф, що не рубаємо ліс. Глемп - це конструкція з металу, дерева і тентової тканини ПВХ.

В Україні ринку не було, продукту не було, але був інтерес серед інвесторів і готельєрів. Професіонали цієї сфери знали про такий формат, вони відстежують всі тенденції. Андрій Родкіна і Олександр Коновалов зібрали команду інженерів і дизайнерів, стали продумувати, як це може виглядати. Спроектували прототипи, почали тестували їх на міцність і придатність для використання - моделювали різні природні ситуації і дивилися, наскільки вони витримують дощ, вітер, чи немає натягу, провисання, як конструкція «дихає» і так далі.

Підприємці вклали близько $ 50 тис. Левова частка коштів пішла на виробництво і матеріали.

Метал і дерево закуповували в Україні - для створення прототипів вдалося купити українську деревину експортної якості. Промислову тканину ПВХ замовляли в Іспанії, там вона найякісніша. На дизайн і інженерію витратили менше - по 20% від стартової суми інвестицій відповідно.

Перші замовлення на поставку глемпов підприємці отримали з Польщі. Це клієнти, які вивчають можливість відкриття глемпінга на польській стороні Карпат (планують і стаціонарні, і підвісні глемпи).

Як виробники глемпов, Андрій і Олександр розраховують вийти на точку беззбитковості приблизно за 3 роки. Будуть реінвестувати прибуток і вкладати додаткові кошти. Якщо говорити про власників глемпінгов, їх попередні розрахунки показують, що комплекс з 10 глемпов при 40% заповнюваності може генерувати 1,86 млн грн прибутку на рік і окупитися за 2 роки. Глемпінг - це бізнес, який генерує прибуток.

Довідка. Першими цю бізнес-нішу стали розвивати британці, близько 15 років тому - протягом glamping зародилося на великих музичних фестивалях. Зараз в світі налічується близько тисячі працюючих глемпінгов. На сьогоднішній день найбільші ринки - це США, Британія і Австралія, а загальний обсяг світового ринку становить $ 3 млрд. За даними британського туристичного бюро Campingselection, ринок глемпов зростає на 21% щорічно, і до 2021 року його обсяг складе вже близько $ 4 млрд. у доларовому еквіваленті ринок Східної Європи дуже малий в порівнянні із Західною, а в Україні він знаходиться буквально в зародковому стані. У нашій країні є близько 5 місць, які з натяжкою можна назвати глемпінгамі, але вони про це не знають. Вони позиціонують себе як поліпшені кемпінги та бази відпочинку. У сусідніх європейських країнах ринок теж знаходиться на початковій стадії, хоча общетурістіческіе показники у них вище, ніж в Україні.

Джерело: UBR.

Виникла помилка при спробі обробити ваш запит. Будь ласка, спробуйте ще раз. Якщо проблема повториться, зверніться до служби підтримки