Як стало відомо Національній енциклопедії будівництва ProfiDom.com.ua, один з провідних банків Польщі Santander Bank Polska (Сантандер Банк Польска) провів моніторинг експортного потенціалу польських вікон і дверей у світовому масштабі. В результаті, з'ясувалося, що минулий 2018 рік завершився зростанням експорту польських профілів на 11,1%.
Прогнози на 2019 рік, також, обнадійливі: збільшення постачань світлопрозорих конструкцій з Польщі має скласти 5-8% в річному численні.
За останнє 10-річчя, частка закордонних продажів в загальному виторгу польських виробників віконних і дверних виробів майже подвоїлася і в даний час складає близько 50-55%. За цей час Польща стала найбільшим експортером вікон і дверей в Європі. При цьому експортні амбіції місцевих постачальників продовжують рости, і виходять далеко за межі Старого Світу.
Компанії з індустрії вікон та дверей показали, що вони можуть процвітати, навіть, під час економічного спаду. Експерти відділу промислового виробництва Santander Bank Polska відзначають, що найбільше зростання закордонних продажів віконних і дверних виробів був зафіксований під час фінансової кризи. Як це можливо?
Запорукою успіху стали висока якість і відносно низькі ціни на польську продукцію. Завдяки широкому асортименту при дотриманні необхідних параметрів, закордонні дистриб'ютори вікон і дверей підвищили конкурентоспроможність своєї пропозиції та змогли отримати більш високий прибуток. Збільшення попиту у 2009-2014 роках призвело до того, що польський експорт віконних конструкцій в вартісному вираженні, практично, став порівняним з німецьким. У наступні роки Польща почала обганяти традиційних лідерів — німців.
Більш як 90% закордонних продажів польських виробників світлопрозорих конструкцій йде на ринок Європейського Союзу. Найбільше продукції купує Німеччина (33%). Важливими одержувачами також є Франція (11%) і Великобританія (10%). Ринки з меншою часткою, але з високою динамікою зростання продажів включають такі країни, як Італія, Нідерланди та Ірландія. Експерти сектора Santander Bank Polska відзначають, що успіх польських світлопрозорих конструкцій на ринках ЄС також обумовлений, зокрема, завчасними інвестиціями в сучасні виробничі підприємства.
Експерти відзначають, що «польські заводи використовують дуже передові рішення і мають сучасні парки обладнання. В результаті, вони можуть запропонувати дистриб'юторам розумні, привабливі ціни. Курс євро також сприяє польському експорту. Його вартість перевищує 4,2 злотого протягом декількох років і робить позитивний вплив на рентабельність в галузі ».
У той час, коли гальмування експорту стає реальністю, польський ринок СПК значно збільшив продажі за кордоном. Перші дані за 2019 рік свідчать, що драйвером зростання на початку року є Великобританія, де збільшення продажів в січні було ще вище, ніж у найбільшого торгового партнера — Німеччини.
Польські двері та вікна, також, виходять на ринки за межами Старого континенту. Найбільш великими одержувачами є Швейцарія, Норвегія, США і Росія. Як зазначають аналітики, частина польського виробництва віконних і дверних виробів також опосередковано виходить на неєвропейські ринки: «На ринках, що не входять в ЄС, все ще існує великий потенціал для розвитку польського експорту вікон і дверей. Поточна частка продажів за межами ЄС становить близько 7-8%. Середній показник по галузі в усьому Євросоюзі майже в три рази вище і досягає близько 21-24%. Крім розвитку продажів на ринках ЄС, експортери вікон і дверей також можуть бути зацікавлені в більш екзотичних ринках в майбутньому. Ми спостерігаємо зростаючу роль експортерів Польщі на таких ринках, як, наприклад, Азербайджан, де польська продукція асоціюється з високою якістю «Зроблено в ЄС». Ринки Близького Сходу також привабливі, де заплановані інвестиції в будівництво на мільярди доларів, що також можуть скористатися польські підприємці ».
Джерело: Profidom