Великі лісоекспортери Далекого Сходу призупинили відправку своєї продукції в Китай. Якщо раніше експорт приносив прибуток, то тепер лісопромисловці втрачали б на кожному кубометрі $20. Головний споживач далекосхідного лісу Китай різко знизив ціни на сировину, повідомили відразу кілька російських лісоекспортерів.
— Десь з 15 квітня ситуація на лісовому ринку розвивається негативно. Ціни впали і п'ятого травня ми практично зупинилися. По всіх станціях нашого відвантаження спостерігається велике скупчення лісового вантажу, - кажуть у департаменті логістики ТОВ «Торговий дім РФП» ( RFP `group`).
Відправляти ліс за розцінками, що запропоновані китайцями, в компанії відмовляються, оскільки «працювати собі в збиток неприпустимо».
За даними начальника Далекосхідного територіального центру фірмового транспортного обслуговування Максима Білоусова, за першу половину травня на залізницю недовантажено 46 тисяч лісових вантажів (навантаження за січень-квітень склало 1,5 млн т). При цьому багато складів заповнені деревиною, а підготовлений для їх вивезення рухомий склад простоює.
Гендиректор ЗАТ «Зміна трейдинг» Олександр Сидоренко уточнює, що зараз далекосхідні постачальники в середньому мають збиток на продажу 1 кубометр деревини в КНР $20. Тільки за останній тиждень вартість куба впала на $25 (на кінець минулого року середня ціна на китайському ринку становила $130 за кубометрів). «Ми також вирішили припинити відвантаження», - поінформував гендиректор ВАТ «Тиндалес» Кирило Ткаченко.
Причина зниження вартості - в перевиробництві лісоматеріалів на півдні Китаю. Поліпшення кон'юнктури може статися орієнтовно через два місяці. У південні китайські порти завезено чотири мільйони кубометра деревини з різних держав. «Це тримісячний запас і поки він не знизиться до 1 млн , якогось руху ціни вгору не відбудеться», - говорить Олександр Сидоренко.
Проте , вважає пан Сидоренко, відвантаження деревини може відновитися найближчим часом. За його словами, Держрада КНР стурбована нинішнім станом справ і має намір підтримати дев'ять логістичних зон, одна з яких розташована в Суйфеньхе. Китайська влада інвестує в неї $ 235 млн. За рахунок держпідтримки щорічна потреба цієї зони в лісових поставках повинна збільшитися з 3 млн до 5-6 млн куб. м. «Таким чином, прикордонний перехід Гродеково - Суйфеньхе буде основним напрямком для експорту лісу», — підсумовує Олександр Сидоренко.
У RFP `group` також шукають вихід із ситуації, що дозволить скоротити витрати. «Ми ведемо переговори з операторськими компаніями, щоб вони знизили свої ставки на перевезення лісових вантажів в вагонах. У частини компаній знайшли взаєморозуміння, але не з усіма. Сподіваюсь рішення незабаром буде знайдено», — сказав представник компанії.