На Манхеттені запрацювала перша школа WeGrow, де кожна деталь інтер'єру наповнена змістом. Головна ідея проекту: дати дітям можливість отримати самостійний досвід через пізнання навколишнього середовища.
Ще в травні Бьярке Інгельс став головним архітектором WeWork, коворкінг мережі , яка захопила американський ринок, придумавши новий тип робочого простору: з яскравим дизайном, незвичайними предметами меблів і живими рослинами. Разом з Інгельсом партнери пішли далі, почали експериментувати в галузі педагогіки і в першому проекті для дітей 2-11 років показали, як архітектура може впливати на навчальний процес.
Що дає: відсутність провідної думки, як єдино правильної
Дизайн школи покликаний знищити стереотипи про початкову освіту. Перше і найголовніше: діти не прив'язані до парт. Їм дозволяється бігати, пересуватися з однієї зони в іншу, розмовляти з друзями і всіляко проявляти свій потенціал. У WeGrow відсутні гострі кути: по-перше, щоб уникнути травм, а по-друге, для бóльшего посилення ефекту «потоку».
Що дає: Інтерактивне пізнання світу
Відкрите планування і всілякі еліптичні предмети інтер'єру підштовхують до інтерактивного пізнання світу, будь то соціальні навички або знання про навколишнє середовище. Спілкуючись один з одним, діти вчаться працювати в команді і домовлятися. У вертикальному саду, де вирощуються такі рослини, як шоколадна м'ята, лаванда і солодкі фіалки, школярі отримують базові знання з ботаніки.
Що дає: місце для усамітнення
Для усамітнення і самостійних занять є спеціально вкриті зони (в формі грибних шапочок) і «чарівне поле» зелених м'яких пуфів. Діти покликані знаходити їх самі: в школі багато потайний куточків, які їм належить «відкрити» і залишити за собою.
Що дає: непомітний моніторинг
Може здатися, що учні WeGrow надані самі собі, але це не так. М'який моніторинг навчання все-таки присутня. Наприклад, книги на бібліотечних полицях розташовані на рівні очей кожної вікової групи - чим старше стаєш, тим більше книг є.
Що дає: природне пізнання навколишнього світу
BIG і WeWork роблять головний акцент на «природності» нового простору. В інтер'єрі використовується велика кількість нефарбованої деревини і предмети різних відтінків зеленого. На зв'язок з природою вказують також фетрові інсталяції на стелі. Вони символізують багатогранність і непередбачуваність природних форм. Світло в приміщенні змінюється в залежності від часу доби - в школі використовуються Кетро-лампочки. Спостерігаючи за простором, дитина дізнається, що в добі присутні різні фази дня, а два однакових предмета можуть існувати тільки завдяки людині.
Джерело: arch:speech