Згідно статті 7 розділу Закону України від 19 грудня 2013 № 713 -VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставок окремих податків», який набрав чинності з 1 січня 2014 р., ставки збору за спеціальне використання лісових ресурсів, визначені підпунктами 331.1 і 331.2 статті 331 Кодексу, викладені у нових розмірах і в порівнянні з діючими в попередньому році вони збільшені в два рази. Порядок обчислення і сплати Збору у 2014 році залишився незмінним. Незмінним залишився і метод введення змін. Як серпом по одному місцю.
Чим же викликана необхідність підвищення ставки збору за спеціальне використання лісових ресурсів або? Може бути стягнення додаткових коштів для фінансування лісового господарства країни, обґрунтованих відповідними розрахунками? Та ні, лісгоспи ніколи з цього податку нічого не отримують. Пов'язано це виключно з наповненням держбюджету будь-якими засобами, причому, в пожежному порядку.
Що стосується розрахунків, то їх просто немає, все вирішувалося навмання. Деякі гарячі голови пропонували п'ятикратне і навіть десятикратне збільшення плати від пня, але врешті-решт зійшлися на дворазовому, не без підстав вважаючи, що велику ставку просто нікому буде платити. Ще не відомо, чи витримають лісові господарства і дворазове підвищення плати від пня. Проте , закон прийнятий і настає час для платежів. Платити ж зрештою доведеться споживачам круглих лісоматеріалів. У зв'язку з цим в аукціонних бюлетенях на реалізацію необробленої деревини заготівлі 2 -го кварталу 2014 вже позначені нові ціни з коригуванням на нові ставки плати від пня. Нижче наводяться порівняльні ціни 1 -го і 2 -го кварталів 2014 по сосновому пиловнику. Зростання цін на фансировину і пиловник дубовий очікується +100 грн/м3, на інші породи деревини і дрова +50 грн/м3.
Нинішнє зростання цін на сировину припадає на кризовий період економіки, коли виробництво і ціни реалізації готової продукції мають тенденцію до зниження, але ніяк не до їх зростання. У цій ситуації підприємцям розплачуватися доведеться за рахунок свого прибутку, який при цьому значно скоротиться в результаті зростання собівартості готової продукції. Особливо гостро це позначиться на лісопильних підприємствах, що займаються первинною переробкою круглих лісоматеріалів. Для багатьох з них виробництво може стати збитковим і, як наслідок, призведе до закриття підприємств.
Прагнення наповнити держбюджет будь-якими способами може призвести до незворотних процесів. Адже базу оподаткування можна було б значно збільшити за рахунок створення нормальних умов для ведення малого та середнього бізнесу в деревообробній галузі і мати при цьому постійно зростаючий податковий потік. Замість цього в черговий раз робиться спроба перерізати весь курник з курками, що несуть золоті яйця, щоб відзвітувати про успішно виконану роботу по збору коштів. А що потім?
Джерело: caravan-trans.com