У Ганцевичах 5 березня відбулася урочиста церемонія відправки в рейс першого контейнерного поїзда, який доставить в Румунію продукцію деревообробки білоруських підприємств.
До складу поїзда включені 124 контейнера підвищеної місткості, вони розміщуються на 31 спеціалізованій фітингової платформі. Шлях від Ганцевичах до кінцевої станції Вікшані вантажний потяг подолає за 39 годин. "Цей великий проект дуже важливий для нашого підприємства, в цілому для Білоруської залізниці. Він реалізований завдяки співробітництву з українськими та словенськими партнерами. Поїзд буде перевозити тріску з Білорусі на завод в Румунії, слідуючи через Україну. Планується, що він буде курсувати за графіком чотири рази на місяць. Поїзд буде завантажуватися не тільки в Ганцевичах, але і в інших лісгоспах по прип'ятского напрямку ", - зазначив перший заступник генерального директора держпідприємства" Белінтертранс "Олександр Янчевський.
Раніше в Румунію тріску доставляли в піввагонах не організували поїздами, а в складі інших. Відповідно час проходження вантажу замовникам розтягувалося. Прямі контейнерні перевезення дозволять скоротити терміни доставки, що позначиться на зростанні обсягів експорту продукції деревообробки. Планується, що протягом 2019 року румунським партнерам по залізниці буде поставлено 120 тис. Т тріски. "Після повернення з Румунії поїзд прямуватиме туди, де лісгоспи підготують продукцію для відправки. Роботу будемо планувати так, щоб повністю склад завантажувався на одній станції", - додав Олександр Янчевський. У перспективі в Румунію щотижня з Білорусі будуть слідувати по три контейнерних поїзда, збільшивши кількість рейсів до 12 в місяць.
"У минулому році ми запустили потяг Мінськ-Рига-Мінськ, який показав успішну роботу. Сьогоднішня подія є логічним продовженням цього проекту. Пропонуємо білоруському і іноземному бізнесу новий логістичний продукт по доставці товарів з країн Балтії в Південну Європу і по зворотному маршруту", - сказав перший заступник начальника Білоруської залізниці Ігор Шилов. Виробники деревообробної продукції зацікавлені в розширенні проекту контейнерних перевезень. "Таку ж технологію відвантаження тріски ми хотіли б поширити на інші напрямки - країни Балтії, Польщу. У нас достатньо ресурсів і обсягів. Лісгоспи готові вантажити до 300 тис. т щомісячно", - додав заступник директора УП "Беллесекспорт" Сергій Матюлін.
Розвиток експортно-імпортних перевезень вантажів білоруських підприємств для БЖД є одним із стратегічних напрямків. Зокрема, в рамках розвитку коридору Північ-Південь спільно з ВАТ "РЖД" і ЗАТ "Азербайджанські залізниці" опрацьовується питання про організацію нового проекту - курсування контейнерного поїзда за маршрутом Мінськ-Баку. Це дозволить в найкоротші терміни (сім діб) доставляти білоруські товари в Азербайджан.
Джерело: Белта