Пелети в якості альтернативного джерела енергії з кожним роком нарощують темпи продажу. За останнє десятиліття загальний обсяг виробництва енергії з твердого палива виріс у два з половиною рази (за даними ЕЕК ООН / ФАО, 2015). Гранули за рахунок своїх високих теплотворних властивостей, незначних в порівнянні з традиційними видами палива викидами в навколишнє середовище набули широкого поширення по всьому світу.
Лідерами споживання пелет є Європа і Північна Америка, хоча інтерес інших країн до даного ресурсу теж зростає. З 2010 року ряд європейських країн прийняли єдиний сертифікат оцінки якості паливних гранул - EN plus. Станом на 2015 рік понад 35 країн проходять оцінку якості згідно з даними стандартам. Наявність сертифікату говорить не лише про високі властивостях деревного палива, але і про те, що випуск продукції здійснюється згідно з принципами відповідального виробництва.
З 1 серпня 2015 року вступили в дію нові, ще більш посилені вимоги до якості продукції. Нові правила базуєтьсяі на міжнародному стандарті ISO 17225-2 (до цього діяв європейський стандарт EN 14961-2 В). Зміни торкнулися таких критеріїв як міцність на стирання та зольність.
Якщо раніше допустима міцність для пелет якості ENplus А1 була встановлена на рівні 97,5%, то зараз ця норма становить 98%. Золність теж є важливим критерієм. Якщо раніше паливо якості ENplus А2 могло мати максимальну зольність до 1,5%, то зараз цей параметр дорівнює 1,2%.
Відповідно до думки експертів, зокрема керівника компанії "Еко-Хольц" Сергія Передерія, нові стандарти можуть згубно позначитися на виробниках південно-східної та східної Європи. Прийняті зміни можуть понизити клас пелет і як наслідок ціну на продукцію.
Що ж стосується українського ринку споживання палет, то дані правила несуттєво впливають на вітчизняних виробників. Ринок відносно молодий без чітких правил і стандартів. Використання паливних гранул тільки починає набирати обертів і зараз ми спостерігаємо видове різноманіття продукту. Дані правила несуть швидше маркетингову цінність і важливі для виробників, які орієнтовані на експорт у преміум сегменті.